کانون تبلیغاتی چیست ؟

یکی از نیاز های اساسی برند ها، در ذیل موضوع بازاریابی،‌ معرفی اثر گذار خدمات و محصولات شان می باشد که این امر در سالهای دور توسط جارچیان، یا الصاق اطلاعیه ها در نواحی پرتردد شهر ها و به شکلی کاملا سنتی اتفاق می افتاد.

اما امروز ازدیاد برندها و سازمان ها و رقابت سنگین بین آنها در متمایز نشان دادن خود سبب ورود هجمه زیاد اطلاعاتی و تبلیغاتی به مخاطبان گردیده که این امر پیچیده تر شدن فضای تبلیغات و بازاریابی را به همراه داشته است.

در چنین فضایی، نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای مطلوب طرح های تبلیغاتی، مستلزم در اختیار داشتن تیمی مجرب با نگاهی علمی به موضوع تبلیغات می باشد که برآورده کردن این نیاز توسط کانون یا همان آژانس تبلیغاتی میسر می گردد.

این مجموعه ها با عناوین دیگری چون آژانس خلاقیت، کانون تبلیغاتی، آژانس تبلیغاتی، شرکت تبلیغاتی و . . . شناخت می شوند. در این مقاله سعی می شود تا با شفاف کردن وظایف و خدمات شرکت های تبلیغاتی، ساده تر و سریع تر بتوانید بهترین آژانس تبلیغاتی در تهران را برای همکاری انتخاب نمایید.

وظایف کانون های تبلیغاتی

از جمله وظایف شرکت های تبلیغاتی در حوزه برندسازی و تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه ریزی و تدوین استراتژی
  • تحقیق و توسعه
  • برنامه ریزی، طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • طراحی و تولید تبلیغات
  • تست و اندازه گیری
  • مدیریت و بهره برداری از رسانه ها

انواع آژانس های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی با توجه به حوزه فعالیت و تخصص خود دارای دسته بندی های مختلفی می باشند، که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آژانس تبلیغاتی فول سرویس :‌

    کانون های تبلیغاتی فول سرویس، ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی و برندینگ بطور ۳۶۰ درجه یا کامل می باشند که در برگیرنده تمام نیازهای سازمان در این حوزه است.

  • آژانس های تبلیغاتی دیجیتال :

    در این مجموعه ها، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، اصلی ترین فعالیت آژانس می باشد که تبلیغات با بکارگیری از ابزارهای دیجیتال و فضای مجازی صورت می پذیرد.

  • آژانس تبلیغاتی روابط عمومی :

    زمانی که سازمان یا برندی نیاز به کسب امتیازی خاص و یا ارتقا در سطح خبری جامعه دارد، کانون های تخصصی روابط عمومی با پوشش اطلاعات مربوط به سازمان سعی در کم کردن فاصله برند و مخاطبان می کند.

  • آژانس تخصصی برندسازی

    موضوع برندینگ و برند سازی از جمله موضوعاتی است که نیازمند دانش تخصصی و همچنین شناخت کامل بازار می باشد و مجموعه هایی بصورت متمرکز روی طراحی و توسعه برند فعالیت می کنند.

  • آژانس تبلیغاتی خلاق :

    آژانس های خلاق بطور متمرکز روی طراحی و تولید ابزارهای تبلیغاتی خلاقانه و اثرپذیر فعالیت دارند، مثل هویت بصری، ست های اداری و . . .

  • آژانس های خرید رسانه :‌

    کانون های خرید رسانه، تمرکز خود را بر مدیریت رسانه ها، از برنامه ریزی و خرید تا بهره برداری از آن ها قرار داده اند و می توانند با قدرت خود۷ دستیابی به مخاطبانی خاص را فراهم نمایند.

استخدام در آژانس های تبلیغاتی

کارگردان هنری، طراح، گرافیست، عکاس و فیلمبردار، طراح موشن گرافی و انیمیشن، تدوینگر، متخصص تحقیقات بازار، برنامه نویسی و طراحی سایت، متخصص سئو، تولید کننده محتوا و . . . ، همه این موارد عناوین شغلی هستند که در یک مجموعه تبلیغاتی می توانند مشغول به کار باشند.

در صورت علاقه و برای همکاری با شرکت های تبلیغاتی، لازم است تا ابتدا توانمندیهای خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که تخصص مرتبط با فعالیت در یک آژانس تبلیغاتی را دارید، از طریق ارسال رزومه، درخواست همکاری خود را ثبت نمایید.