هر برند دارای دو بعد هویتی می باشد که شامل هویت غیر بصری  و بصری آن است.

هویت غیر بصری برند همان مفاهیم و استراتژی های تدوین شده برند می باشد و هویت بصری برند، همان روش یا ابزاری است که بوسیله آن برند ها در معرض دید مردم قرار می گیرند.

در حقیقت این هویت بصری است که برند ها با استفاده از آن، حس و پیام دلخواه خود را بر اساس استراتژی برند و بازاریابی تدوین شده، به مخاطبان خود می رسانند.

همچنین وجه تمایز بین برندها در نگاه اول و قبل از آنکه مردم تبدیل به مشتری شوند، هویت بصری برند می باشد.

هویت بصری برند شامل چه مواردی است ؟

  • طراحی لوگو
  • رنگ سازمانی
  • طراحی ست اداری
  • طراحی علائم و نشانه های تجاری
  • طراحی لباس فرم سازمانی
  • طراحی یونیفر خودروهای سازمانی
  • طراحی اقلام تبلیغاتی
  • طراحی بسته بندی
  • و . . .

 

تفاوت لوگو و هویت بصری

لوگو بعنوان اصلی ترین المان یا نشان تجاری یک سازمان در تمام اوراق و اقلام تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما هویت بصری مجموعه کاملی از المان ها، جلوه های بصری و حواس برند می باشد که لوگو نیز در دامنه آن قرار می گیرد.

 

مراحل طراحی هویت بصری

  • تدوین هویت غیر بصری برند (استراتژی برند، پیام برند، جایگاه یابی برند و . . .)
  • طراحی لوگو
  • تدوین چارچوب ها و استانداردهای هویت بصری سازمان (رنگ های مجاز، واریاسون ها، قالب ها و . . . )
  • طراحی ست و اوراق اداری
  • طراحی اقلام و ابزارهای روابط عمومی
  • طراحی هویت مجازی سازمان (یونیفرم شبکه های اجتماعی، قالب وبسایت، امضای دیجیتال و . . .)
  • طراحی المان های بصری محیطی
  • و . . .